fic-szkolenia.pl

Finansowo - księgowe zamknięcie roku 2025 r. oraz sprawozdawczość finansowa w jednostkach budżetowych.

Miejsce szkolenia: 
Data rozpoczęcia szkolenia: 
poniedziałek, 15 Grudzień, 2025
Data zakończenia szkolenia: 
wtorek, 16 Grudzień, 2025

Finansowo - księgowe zamknięcie roku 2025 r.  oraz sprawozdawczość finansowa w jednostkach budżetowych.

 

Kraków 15-16 grudnia 2025 r.

 

 

Elżbieta Gaździk – absolwentka Akademii Ekonomicznej w Katowicach  na kierunku Ekonomika i organizacja przedsiębiorstw oraz Uniwersytetu  Warszawskiego - Wydział Zarządzania. Ukończyła studia podyplomowe w

zakresie gospodarki samorządowej na SGH, w zakresie rachunkowości oraz rachunkowości jednostek sektora finansów publicznych na Akademii im. Leona Koźmińskiego w Warszawie. Z sektorem finansów publicznych związana od 1989r. Były arbiter Urzędu Zamówień Publicznych. Były wieloletni zastępca dyrektora ds. ekonomiczno-finansowych. Główny Księgowy samorządowej jednostki budżetowej. Autorka lub współautorka publikacji z zakresu rachunkowości budżetowej i tematów pokrewnych związanych z funkcjonowaniem jednostek sektora finansów publicznych. Posiada certyfikat księgowy potwierdzający kwalifikacje niezbędne do usługowego prowadzenia ksiąg  rachunkowych, wydany przez ministra finansów.

 

 

Cel szkolenia

Szkolenie ma na celu dostarczenie uczestnikom niezbędnej wiedzy i umiejętności, które pozwolą na prawidłowe i efektywne przeprowadzenie procesów zamykania roku finansowego, inwentaryzacji oraz sporządzania sprawozdań finansowych, zgodnie z obowiązującymi przepisami i standardami rachunkowości.

 

Adresaci szkolenia

Szkolenie skierowane jest do wszystkich osób odpowiedzialnych za ewidencję bilansową w państwowych jak i samorządowych jednostkach budżetowych jak również uczestniczących w sporządzaniu sprawozdań finansowych.

 

Program szkolenia

I dzień – Zamknięcie ksiąg rachunkowych

  1. Zasady prowadzenia ksiąg rachunkowych – regulacje prawne.
  2. Wycena bilansowa aktywów i pasywów jednostki
  3.  Inwentaryzacja:
  1. pojęcie i cel przeprowadzenia inwentaryzacji
  2. uregulowania prawne dotyczące inwentaryzacji
  3. organizacja inwentaryzacji – etapy
  4. dokumentacja inwentaryzacyjna
  5. metody inwentaryzacji: spis z natury, weryfikacja, uzgodnienie sald
  6. Terminy i częstotliwość przeprowadzenia inwentaryzacji
  7. Rozliczenie inwentaryzacji – ewidencja różnic inwentaryzacyjnych
  8. Odpowiedzialność kierownika jednostki za inwentaryzację
  9. Przykłady nieprawidłowości w procesie inwentaryzacji ujawniane w trakcie kontroli
  10. Inwentaryzacja w pytaniach i odpowiedziach.
  1. Czynności poprzedzające zamknięcie ksiąg rachunkowych (umorzenie i amortyzacja; odpisy aktualizujące z tytułu trwałej utraty wartości; odpisy aktualizujące należności; tworzenie i rozwiązywanie rezerw na przyszłe zobowiązania; DWR; rozliczenie zaliczek; analiza należności długoterminowych; odsetki z tytułu nieterminowych płatności; rozlicznie wydatków na inwestycje; rozliczanie operacji w czasie; rozliczenie różnic inwentaryzacyjnych; weryfikacja odpisu na zfśs; ustalenie różnic kursowych; przeksięgowania roczne na kontach bilansowych i pozabilansowych; zestawienia obrotów i sald, i inne).
  2.  Pytania i odpowiedzi.

II dzień – Zamknięcie ksiąg i sprawozdanie finansowe jednostek budżetowych za 2025 r.

  1. Operacje gospodarcze na przełomie roku – regulacje prawne, ewidencja księgowa.
  2. Wstępne i ostateczne zamknięcie ksiąg rachunkowych.
  3. Zasady sporządzania sprawozdań finansowych – regulacje prawne.
  4. Sprawozdanie finansowe jednostki – ujęcie praktyczne.
  1. bilans jednostki – powiązanie z ewidencją księgową, zasady wyceny poszczególnych pozycji,
  2. rachunek zysków i strat – przeksięgowanie przychodów i kosztów, ustalenie wyniku finansowego i prezentacja danych w poszczególnych pozycjach sprawozdania,
  3. zestawienie zmian w funduszu – ustalenie funduszu jednostki, przeksięgowania dotyczące zrealizowanych dochodów i wydatków, środków na inwestycje,
  4. informacja dodatkowa – omówienie poszczególnych pozycji, wzory dodatkowych zestawień umożliwiających sporządzenie tego sprawozdania – zmiany w stanie środków trwałych, odpisy aktualizujące należności, rezerwy na zobowiązania, wydatki na świadczenia pracownicze i inne.
  1. Pytania i odpowiedzi.

 

 

MIEJSCE :  Kraków sala Krakowska w Hotelu Polonia ul. Basztowa 25

 

 

CENA  UCZESTNICTWA W SZKOLENIU:                                           1350zł netto* 

Udział w szkoleniu materiały szkoleniowe, przerwy kawowe lunch

dla jednostek finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% lub w całości ze środków publicznych stawka podatku VAT = zw.

 

POCZĄTEK ZAJĘĆ:

Wykłady rozpoczynają się o godz. 09:00, dnia 15.12.2025.wyjazd i zakończenie  szkolenia 16.12.2025. ok. godz. 14:00

 

ZGŁOSZENIA:

Wypełnione karty prosimy przesłać na adres: fic-szkolenia@data.pl

 

WPŁATY:

FIC Szkolenia – Ignacy Chruszczyński

Nr r-ku: mbank 79 1140 2004 0000 3002 2579 5347