Jesteś tutaj
Wdrożenie KSeF w podmiotach leczniczych
Wdrożenie KSeF w podmiotach leczniczych
Online 20 października 2025r.
- Podstawy prawne i ogólne zasady KSeF
· obowiązki wynikające z ustawy o VAT i zmian w 2025 r.
· różnice między fakturą elektroniczną a fakturą ustrukturyzowaną
· korzyści i zagrożenia we wdrażaniu w podmiotach leczniczych
- Rejestracja i dostęp do KSeF
· sposoby uzyskania dostępu (profil zaufany, podpis kwalifikowany, pieczęć elektroniczna)
· nadawanie uprawnień pracownikom (księgowość, administracja, dział ZP)
· rola pełnomocników i formularza ZAW-FA
- Wystawianie i odbieranie e-Faktur w podmiotach leczniczych
· świadczenia rozliczane z NFZ (umowy, sprawozdania, korekty)
· usługi odpłatne medyczne i niemedyczne,
· samofakturowanie,
· zakupy leków, sprzętu i materiałów medycznych (apteka, laboratorium, zakupy magazynowe i kosztowe)
· zakup usług (kontraktowe, serwisowe, pozostałe)
· obsługa zaliczek i korekt
- Struktura e-Faktury (FA(3))
· omówienie pól kluczowych i specyficznych dla świadczeń medycznych
· identyfikacja kontrahentów: NFZ, pacjent, pozostali
· numer KSeF i znaczenie w rozliczeniach
· kody QR.
- Rozliczenia podatkowe w KSeF
· obowiązek podatkowy a data wystawienia i odbioru faktury
· odliczanie VAT w podmiotach leczniczych
· stosowanie kursów walut
· szczególne przypadki (import usług medycznych, granty, badania kliniczne)
- Procesy wewnętrzne w podmiotach leczniczych
· obieg dokumentów przed i po wdrożeniu KSeF
· integracja z systemami FK/ERP i systemami medycznymi
· archiwizacja e-faktur, dostęp dla kontroli
· procedury bezpieczeństwa i audyt wewnętrzny
- Problemy i zagrożenia we wdrożeniu
· praca w trybie offline24
· błędy w strukturze i odmowa przyjęcia faktury
· współpraca z kontrahentami zagranicznymi
· ryzyka prawne i podatkowe dla podmiotów leczniczych
Beata Kropiewnicka praktyk z zakresu finansów i rachunkowości, w szczególności jednostek ochrony zdrowia. Aktualnie z-ca dyrektora ds. finansowych –główny księgowy Uniwersyteckiego Szpitala Klinicznego w Białymstoku, wcześniej oddziału regionalnego kasy chorych. Biegły sądowy z zakresu rachunkowości, aplikant w postępowaniu kwalifikacyjnym na biegłego rewidenta. Doświadczenie w organach nadzorczych spółek skarbu państwa i jednostek samorządu terytorialnego. Aktualnie V-ce przewodniczący Rady Nadzorczej skomercjalizowanego powiatowego zakładu opieki zdrowotnej (II kadencja). Doświadczony wykładowca, autor wykładów z zakresu rachunkowości, prawa podatkowego, sprawozdawczości i analizy finansowej oraz aspektów związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, z uwzględnieniem rozliczania i ewidencji projektów unijnych.
CENA: 440zł netto*
* dla jednostek finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% lub w całości ze środków publicznych stawka podatku VAT = zw.
POCZĄTEK ZAJĘĆ:
Zajęcia w godzinach 8:00-13:00
ZGŁOSZENIA:
Wypełnione karty prosimy przesłać za pomocą poczty elektronicznej na adres:
WPŁATY:
FIC Szkolenia – Ignacy Chruszczyński
Nr r-ku: mbank 79 1140 2004 0000 3002 2579 5347
Kontakt do Organizatora:
601 35 44 88